• MultiNET webdesign

Gyógymasszázs

A Gyógymasszázs orvosi javallatra, gyógyító céllal történő kezelés, amelyet legtöbbször egyéb fizioterápiás kezelésekkel kombinálnak. Azonban nemcsak más kezelésekkel kombinálva hozhat eredményt, hanem egyéni kezelésként is hozzájárulhat bármely mozgásszervi panasz mérséklődéséhez vagy teljes megszűnéséhez. E masszázstípus is a Klasszikus masszázsok közé sorolható, valamint a svéd masszázs fogásait alkalmazza.

A klasszikus masszírozás során (illetve speciális eseteiben) elsősorban a bőr, a kötőszövet és az izomzat masszázsa történik meg; ezek esetleges patológiás elváltozásait javítjuk. A klasszikus masszázs lényegileg az antik görög-római tradícióra épül, amelyet Ling és Metzger helyezett természettudományos alapokra a XIX. században. Eszközrendszerének elnevezése svéd-masszázs (nevét Lingről kapta). A masszázs folyamata öt fő masszázsfogásból és ezek kombinációiból áll (simítás, dörzsölés, gyúrás, ütögetés, rezegtetés).

A klasszikus masszázs sokrétű terápiás hatással bír: a vénás- és nyirokérrendszer pangásának megszüntetése, az izomtónus harmonizálása, a helyi vérellátás fokozása, az izomzat felfrissítése, a szövetek tápanyagellátásának javítása, fájdalomcsillapítás, hegek és szöveti letapadások fellazítása, neurovegetatív egyensúly megteremtése, pszichés lazítás. Az előbbiekből látható, hogy a svéd masszázs nemcsak a frissítő-kondicionáló masszázs területéhez kapcsolható, hanem a gyógymaszázs és a sportmasszázs értékes eszközrendszere is.

gyogymasszazs